poniedziałek, 15 sierpnia 2022r.

Czy owoce można jeść bez ograniczeń? Co jest zdrowsze – soki czy koktajle owocowe?

photo 1544510807 d0289d40b17ccropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw3fHxzbW9vdGhpZSUyMGp1aWNlJTIwZnJ1aXRzfGVufDF8MHx8fDE2NDU0NDcxNDUixlibrb 1.2.1q80w1080

Od najwcześniejszych lat słyszymy, że owoce to samo zdrowie. To źródło witamin i niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu mikroelementów. Jest oczywiście prawda, nawet lekarze zgodnie zalecają owoce, jako stały element każdej diety.

Jednakże w owocach i naszych i cytrusowych znajdują się składniki, których zwiększona ilość w organizmie może człowiekowi zaszkodzić. Warto pamiętać o spożywaniu owoców każdego dnia, a jednocześnie mieć na uwadze kilka przydatnych porad, gdyż nawet owoców nie można jeść bez pewnych ograniczeń.

Podstawa diety, czyli owoce i warzywa

Zdrowe odżywianie polega na dostarczeniu organizmowi składników odżywczych zawartych w różnych produktach, w odpowiedniej ilości. Istotne jest, by dieta była zbilansowana, a zarazem różnorodna. Wynika to z faktu, że człowiek nie jest monodietetyczny i skłonny jest do zmian w doborze elementów jadłospisu.

Diety oparte na bilansowaniu składników pochodzących z roślin i zwierząt mają ściśle określone parametry ilości dostarczanych substancji roślinnych oraz zwierzęcych. Dokładnie taki jadłospis określa również ilość owoców, warzyw, mięsa, ryb i innych produktów. Pamiętać warto, że owoce i warzywa to podstawa diety i jeśli są połączone w pyszne smoothie owocowo-warzywne, to z pewnością zastąpią jeden posiłek dziennie.

Koktajle owocowo-warzywne, a zawartość cukru. Jak to zbilansować?

W owocach znajduje się cukier w sporej ilości, zależnie od gatunku. Może to być problem w żywieniu diabetyka, gdyż podnosi to cukier we krwi. Jednakże można wybrać takie owoce, które maja małą zawartość fruktozy lub zmieszać je z warzywem. Jest to bardzo korzystne i pozwala uniknąć problemów zdrowotnych.

Cukier owocowy – fruktoza, to cukier prosty, a w połączeniu z błonnikiem pochodzącym z warzy, rozkłada się i szybko zostaje wydalony. Dlatego też koktajle warzywno owocowe to doskonałe rozwiązanie i przy odchudzaniu i przy problemach z cukrzycą.

Soki z owoców, jak dużo i często można je spożywać?

Soki z owoców zdecydowanie są najłatwiejszą formą spożywania owoców. Istotne jest, aby sok owocowy był naturalny, tłoczony lub przecierowy pozyskany z najwyższej jakości owoców. Taki sok nie powinien mieć w swoim składzie substancji konserwujących, barwników, ani dodatku cukru, czy wody.

Takie soki można spożywać dużo i często, jednocześnie wybierać naprzemiennie owocowe i warzywne. Można też wykorzystać w diecie mieszane przeciery owocowo – warzywne. Owoce należy spożywać i zdrowy człowiek może jeść ich dużo. Ale jak ze wszystkim, tak i z sokami, waro zachować umiar. 

Może spodobać Ci się również:

unnamed file

Jaki garnitur wybrać na Wielkanoc?

1 marca 2021

Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami, więc warto pomyśleć o wyjątkowym stroju na świąteczne śniadanie. Wiosna to pora, gdy wszystko budzi się do życia i ma to również odzwierciedlenie w wybieranych…

Czytaj więcej