czwartek, 28 marca 2024r.

Praca zdalna a samopoczucie. Jak poradzić sobie z pracą w domu?

Praca zdalna a samopoczucie. Jak poradzić sobie z pracą w domu?

Praca zdalna jest niewątpliwie bardzo wygodnym rozwiązaniem, które w dzisiejszych czasach stanowi niekiedy nie tyle przywilej, co konieczność. Jednak nie dla wszystkich wiąże się ona z komfortem. Coraz więcej osób nie jest w stanie odpowiednio wydzielić czasu oraz przestrzeni na relaks, obowiązki domowe oraz zawodowe. Przez to też tzw. home office jest nieefektywne, a napędza wyłącznie nerwy oraz roztargnienie. Warto wiedzieć, jak odpowiednio zarządzać sobą podczas pracy w domu, by był to owocny czas – w oczach naszych oraz pracodawcy.

Odpowiednia organizacja przestrzeni do pracy podczas home office

Podstawowym problemem, z jakim zmagają się osoby pracujące zdalnie, jest brak odpowiedniej przestrzeni do wykonywania obowiązków. To dość duże utrudnienie szczególnie, gdy w domu znajduje się kilka osób pracujących bądź uczących się online. Warto jest jednak spróbować wygospodarować dla siebie przyjazny kąt, w którym będziemy w stanie odpowiednio się wyciszyć oraz skoncentrować na realizacji postawionych sobie celów. Zadbaj, by był on odpowiednio oświetlony i nie stanowił łącznika między częściami domu. W końcu domownicy, którzy nieustannie kręcą się nam za plecami, stanowią wyłącznie rozpraszacz. HR portal wskaże Ci, jak dobrze zorganizować przestrzeń do home office, by sprawiało to jak najwięcej przyjemności i zadowolenia.

Planowanie i wykonywanie zadań w ramach pracy zdalnej

Bardzo wiele osób narzeka na brak odpowiedniej organizacji swojego czasu podczas pracy zdalnej, a co za tym idzie – niską efektywność działań. Gdy jesteśmy sami, nie mamy regularnego kontaktu ze współpracownikami czy szefem, czujemy mniejszą presję co do wykonywanych zadań, niejednokrotnie gubimy się w tym, co musimy zrobić oraz tracimy rozeznanie, co jest rzeczywistym priorytetem. Dlatego też niezwykle ważne jest, by każdy dzień pracy zdalnej rozpoczynać od przygotowania odpowiedniego planu. Spisz w jednym miejscu obowiązki do zrealizowania, terminy czy spotkania. Dodatkowo pamiętaj, by oszacować również czas poświęcony na każdy z punktów na liście. Jeśli nie wiesz, jak się do tego zabrać, a chcesz, by Twoja praca w systemie home office przynosiła plony, skorzystaj z porad fachowców. Pomoże Ci w tym np. agencja HR.

Oprócz planowania czasu na wykonywanie poszczególnych zadań niezwykle ważną kwestią jest także organizowanie sobie przerw. W końcu także i w biurze każdy pracownik dysponuje chwilą na obiad, kawę czy krótki odpoczynek dla oczu czy pleców. Jeśli odczuwasz taką potrzebę i chcesz zwiększyć efektywność pracy, postaw na krótki power-nap, przewietrzenie się np. na balkonie czy przygotowanie ulubionej przekąski bądź napoju. Zadbaj także o relacje towarzyskie, podejmując pogawędkę z domownikami. To sposób na zwiększenie koncentracji na zadaniach i uniknięcie demotywacji.

Zalety pracy zdalnej – dlaczego warto?

Praca zdalna wywołuje sprzeczne emocje. Dla niektórych to idealne rozwiązanie, dla pozostałych trudny obowiązek. Niewątpliwie jest ona bardzo wygodnym sposobem na pracę oraz bezpiecznym – szczególnie w dzisiejszych czasach. Pozwala to na zaoszczędzenie czasu na dojazdy, a także pieniędzy na paliwo bądź bilety komunikacji. Co więcej praca zdalna wiąże się z mniejszą ilością stresu, co wpływa pozytywnie na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne. Organizując sobie home office w odpowiedni sposób, zyskujesz czas, energię i zwiększasz efektywność. Dowiedz się jak z portalem praca.

Może spodobać Ci się również:

photo 1496181133206 80ce9b88a853cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw3fHx3b3JrJTIwYWdlbmN5fGVufDF8MHx8fDE2ODI3Njg1ODEixlibrb 4.0.3q80w1080

Leasing pracowniczy – kto płaci ZUS? Jaką rolę odgrywa agencja pracy w leasingu pracowniczym?

1 maja 2023

Leasing pracowniczy jest bardzo dobrym rozwiązaniem i ogromnym ułatwieniem zarówno dla pracodawcy, jak i osób zatrudnianych. Firmy, które decydują się na zatrudnienie pracownika poprzez agencję pracy nie muszą samodzielnie zajmować…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady