Pozycjonowanie stron podczas pandemii. Co się zmieniło?
Kiedy trzeba ciąć koszty w firmie, wybór najczęściej pada na dział marketingu. Rezygnujemy wtedy z wszelkiego rodzaju usług: od prowadzenia bloga i kont w social mediach, po pozycjonowanie. Tymczasem takie decyzje mogą być tymi, które ostatecznie pogrążą nasz biznes.
Od wielu miesięcy obserwujemy wzrost sprzedaży online. Wynika to z prostego powodu – ludzie wolą dokonywać zakupów przez internet, niż ryzykować zarażenie w sklepie stacjonarnym. W takiej sytuacji wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania może się okazać ratunkiem dla naszego przedsiębiorstwa, które zostanie poznane przez szersze grono klientów, podkręcając naszą sprzedaż. Czy warto zatem odkładać inwestycję w marketing na „lepsze czasy”?
Pozycjonowanie stron lekarstwem na koronawirusa?
Tego nagłówka nie należy rozumieć dosłownie! Pozycjonowanie nie wyleczy nas z choroby, ale może uzdrowić nasz nadwątlony biznes. Ponieważ aktualnie odnotowywuje się zwiększony ruch na stronach, wniosek wysnuwa się jeden – usługi i sklepy prowadzone online przeżywają aktualnie prawdziwy renesans. W końcu często szukamy konkretnych artykułów tylko dla relaksu, prawda? Ponadto, zakupy przez internet weszły nawet do zakresu obowiązków niektórych zawodów. Wydaje się więc, że zainwestowanie w pozycjonowanie stron właśnie teraz to dobry sposób na ratunek w dobie kryzysu.
Aktualnie na efekty pozycjonowania nie trzeba długo czekać – ruch w internecie niebotycznie przyspieszył wszystkie procesy (również dlatego, że wiele firm zrezygnowało ze współpracy z agencją SEO w ramach cięcia kosztów). Aktualnie możemy szybko uzyskać dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania, a to gwarantuje nam częste wizyty na naszej stronie i, przede wszystkim, w naszym sklepie. Jednym słowem – szansę na większe obroty.
Przede wszystkim nie rezygnuj
A co w sytuacji, w której pozycjonowałeś swoją witrynę do tej pory? Wbrew pozorom, nie polecamy decydować się na cięcie kosztów właśnie na tym polu. Pamiętaj, że raz wypracowane wyniki łatwo stracić, ale trudniej odrobić. Nawet jeśli Twoja branża ma problemy, możesz to obrócić na swoją korzyść! Zazwyczaj bowiem podczas pozycjonowania stron trzeba walczyć z silną konkurencją. Tymczasem teraz, kiedy wiele innych przedsiębiorstw wycofuje się z usług agencji SEO, z łatwością przeskoczysz inne witryny i zajmiesz wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, z której ciężko będzie Cię zrzucić po przeminięciu kryzysu.
Agencja SEO to doskonały środek na to, aby pozycjonowanie stron naszej firmy miało sens. A aktualnie mamy dobry moment na skorzystanie z takich usług.
Może spodobać Ci się również:
Montowanie zewnętrznych drzwi może być kłopotliwe również ze względu na ich budowę oraz zmniejszenie dopływu światła do pomieszczeń. Zewnętrzne skrzydła zwykle prowadzą co ciasnych, ciemnych korytarzy lub przedsionków, w którym…
Czytaj więcej