Jaki akumulator do motocykla? Jak dobrać najlepsze urządzenie do jazdy
Sezon wiosenny w pełni, wreszcie zrobiło się ciepło, czas więc uruchomić nasz motocykl i wyjechać na przejażdżkę! Na drodze do spełnienia tych ambitnych planów, może jednak stanąć niesprawny akumulator. Wielu posiadaczy jednośladów skarży się na rozładowujące się ogniwa, które podczas zimowej stagnacji ulegają całkowitemu uszkodzeniu. Oczywiście, producenci, tacy jak SWM proponują zamienne akcesoria, co jednak gdy nie potrafimy wybrać odpowiedniej baterii? Przedstawimy dziś kilka wskazówek, które w tej decyzji pomogą…
Akumulator żelowy – najlepszy wariant?
Pośród użytkowników internetowych forów można zauważyć wiele wskazówek, jakoby ten typ baterii świetnie sprawdzał się do obsługi jednośladów. Akumulator żelowy jest ogniwem, w którym elektrolit został dodatkowo zagęszczony za pomocą krzemionki. Powoduje to polepszenie parametrów urządzenia oraz wydłużenie okresu jego przydatności.
Niestety, problem jest taki, że akumulatory żelowe przystosowane do motocykli bardzo trudno jest znaleźć. Niektórzy producenci dostarczają jednak ogniw żelowych dopasowanych pod motocykl. SWM sprzedaje produkty o wysokiej pojemności i szczelności. Dodatkowo baterie mogą być instalowane pod kątem nawet 90 stopni, a producent zapewnia ich przydatność nawet po czteromiesięcznym postoju!
Akumulator AGM skuteczną alternatywą…
To ogniwo przygotowane w nowoczesnej technologii, która w skrócie opiera się na „uwięzieniu” elektrolitu we włóknie szklanym. Co prawda, zasada tworzenia baterii przypomina produkty żelowe, jednak nie są to urządzenia tego samego typu.
Motocyklista ma tutaj 2 możliwości: może zamówić akumulator zalany elektrolitem na etapie fabrycznym lub zastosować konstrukcję sucho ładowaną z dołączanymi pojemnikami elektrolitu. W tym drugim przypadku baterię trzeba jednak uzupełnić cieczą samodzielnie. Mniejszy jest też kąt przechyłu urządzenia, motocyklista zamontuje baterię SWM maksymalnie pod kątem 45 stopni.
Na co zwrócić uwagę podczas doboru baterii?
Kluczową sprawą jest przeanalizowanie zaleceń producenta konkretnego modelu motocykla. Tam znaleźć można wskazówki dotyczące minimalnej mocy rozruchowej baterii oraz energii potrzebnej do obsługi elementów maszyny. Dobrze jest również wybrać produkt o wysokiej pojemności, przez co dłużej zachowa on zapas energii.
Warto postawić na artykuły znanych producentów, takich jak SWM. Części pochodzące z niepewnego źródła nigdy nie zagwarantują stuprocentowej skuteczności. A wykorzystanie niesprawdzonego ogniwa może skończyć się poważnymi uszkodzeniami elektroniki i układu rozruchowego. Czasem warto więc zainwestować więcej by nie musieć później odwiedzać warsztatów mechanicznych.
Może spodobać Ci się również:
W dzisiejszym złożonym świecie, w którym wiele osób zmaga się z różnymi problemami psychicznymi, istnieje wiele podejść i metod terapeutycznych, które mogą pomóc w radzeniu sobie z tymi wyzwaniami. Jedną…
Czytaj więcej