piątek, 12 kwietnia 2024r.

Nordic walking – jak chodzić, żeby schudnąć?

photo 1474315414435 06ceb01f600bcropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidM3wxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwxNDh8fG5pa2UlMjBhZGlkYXMlMjBzaG9lc3xlbnwxfDB8fHwxNzAzNzcyMzIwfDAixlibrb 4.0.3q80w1080

Popularny spacer z kijkami to doskonała forma spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Jednocześnie mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że nordic walking bardzo korzystnie wpływa na cały nasz organizm. Aktywność może przybliżyć nas do uzyskania prawidłowej masy ciała, o którą wielu walczy poprzez stosowanie restrykcyjnej diety. Jednak nie każdy trening wspomaga odchudzanie. Co zatem robić, by wzmocnić jego efektywność?

W jaki sposób organizm przetwarza zgromadzoną energię?

Do każdej aktywności potrzebujemy paliwa, które dostarczane jest z pokarmami. Nasz organizm wypracował własny system przetwarzania jedzenia i zamiany go na potrzebną do pracy energię. Na początku zawsze pobierane są węglowodany i białko dostarczone bezpośrednio z posiłków, które niedawno zjedliśmy.

Dopiero gdy to paliwo się wyczerpie, organizm przechodzi do uwalniania energii zmagazynowanej w tkance tłuszczowej. To oznacza, że jeśli faktycznie liczymy na spalenie kalorii podczas marszu z kijkami, powinien on trwać odpowiednio długo. Szacuje się, że przez pierwsze 40 minut aktywności pobieramy energię z niedawnych posiłków, a dopiero później uwalniane są związki z tłuszczu zawartego w organizmie.

Intensywność treningu również ma wpływ na spalanie kalorii

Nordic walking wymaga zastosowania odpowiedniej techniki. Jeżeli będzie to wyłącznie dość wolny spacer z kijkami, spalanie kalorii może być znacznie mniejsze. Podczas treningu warto pamiętać również o zachowywaniu właściwej postawy oraz stosowaniu odpowiedniego obuwia na przykład salomon speecross 6.

Podczas takiej aktywności powinniśmy utrzymywać dość szybkie i regularne tempo. Tutaj liczy się również odpowiednia koordynacja rąk i nóg oraz właściwy sposób stawiania kijków. Dzięki temu rozgrzejemy niemal wszystkie partie mięśni ciała i pobudzimy je do efektywniejszej pracy.

Nordic walking czy bieganie? Co będzie najlepsze?

Dla niektórych spacer z kijkami jest zbyt monotonny i wolą przerzucić się na jogging. Ta druga forma aktywności może być jednak bardziej uciążliwa szczególnie u osób z nadwagą. Jeśli mamy kilka dodatkowych kilogramów, lepiej założyć odpowiednie buty salomon x ultra 4 mid gtx i zacząć od prostego spaceru z kijkami, który wzmocni naszą kondycję.

Z czasem treningi można będzie urozmaicić dołączając spokojny trucht lub biegi interwałowe. Przy zachowaniu odpowiedniej diety szybko dostrzeżemy pierwsze efekty chudnięcia, które będą nas mobilizować do dalszej pracy.

Może spodobać Ci się również:

photo 1589832648912 7c9fd6a6213ecropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwxMjF8fGhvbWUlMjBmdXJuaXR1cmV8ZW58MXwwfHx8MTY3MjMyOTg2OAixlibrb 4.0.3q80w1080

Ile kosztuje biurko? Jakie modele biurek są oferowane w sprzedaży?

1 stycznia 2024

Biurko to bardzo ważny mebel nie tylko w przypadku dzieci, ale również osób dorosłych. Zakup tego mebla musi być dobrze przemyślany, aby komfort korzystania z niego był naprawdę duży. Jeśli…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady