piątek, 21 stycznia 2022r.

Obowiązki kierownika sklepu. Jakie obowiązki ma kierownik sklepu?

Obowiązki kierownika sklepu. Jakie obowiązki ma kierownik sklepu?

Kierownik sklepu ma niełatwą pracę. Musi panować nad wszystkim, co dzieje się w sklepie: nad pracownikami, towarem i klientami. Jego praca jest złożona, wyczerpująca i zajmująca wiele godzin dziennie. Zarabia więcej niż pracownicy, ale jego odpowiedzialność też jest znacznie większa. Odpowiada za całość funkcjonowania danej placówki handlowej. W małym sklepie może zarządzać dwiema- trzema osobami. W dużym markecie może mu podlegać 20-30 pracowników. Zdarza się, że jest ich więcej. Powinna to być osoba z wyższym wykształceniem, o dość mocnym charakterze.

Jakie cechy charakteru powinien mieć kierownik sklepu?

Taka osoba powinna być przywódcą, osobą samodzielną, pewną siebie, uczciwą oraz odpowiedzialną. Kierownik musi być dobrze zorganizowany oraz nastawiony na osiąganie konkretnych celów stawianych przez właściciela sklepu czy np. dyrektora danego okręgu sprzedaży. Poza tym jego rolą jest monitorowanie pracy personelu, podział zadań, kontrola pracowników.

Osoba zatrudniona na tym stanowisk u powinna być spokojna, zrównoważona, dbająca o pracowników. Sprawiedliwy kierownik dba o to, by pracownicy otrzymywali bonusy z tytułu osiągania wyników pracy. Gdy funduszy na takie bonusy brakuje to wówczas kierownik powinien negocjować z prezesem, właścicielem sklepu, nieraz zarządem. Dzięki dbałości o pracowników będzie miał zaangażowany w pracę zespół, a to jest bardzo ważne.

Kierownik dba o sklep

Kierownik powinien wybrać towar, składać oraz przyjmować wszelkie zamówienia. Do niego należy dbałość o eksponowanie produktów, sprawdzanie stanu towarów w sklepie (uzupełnianie brakujących produktów, czyli składanie na nie zamówień) oraz dokumentacji takiej, jak faktury czy rachunki. Czasami rozpatruje też budzące wątpliwości reklamacje.

Nieraz może decydować o zmianie cen towarów, o promocyjnych cenach. Do jego umiejętności należą obsługa komputera, sporządzanie analiz sprzedaży, troska o to, by w dokumentach sklepu panował idealny porządek. Praca jest wymagająca, nieraz pracownicy idą do domu, a kierownik zostaje w sklepie i sprawdza dokumentację, pisze raporty czy sprawozdania. Praca jest bardzo ciekawa, ale wymagająca dużego zaangażowania.

Może spodobać Ci się również:

unnamed file 2

Etui na dokumenty – gdzie kupić? Idealny gadżet dla osób w każdym wieku

1 kwietnia 2021

Prawidłowe przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów to dla wielu osób jedna z ważniejszych kwestii zwłaszcza wtedy, gdy znajdują się tam ważne dane. Dlatego też powinniśmy zadbać o to, aby nasza karta…

Czytaj więcej